"הבנקאית מנאפולי"-ספר חדש שלי

השבוע נכנסנו לסגר שלישי. רבים מאיתנו כבר התחסנו ומקווים לראות את האור ששנת 2021 תביא איתה, כך כולנו מקווים. מייחלת שכולנו נחזור במהרה לשיגרה בריאה וברוכה, שהחזרה למעגל העבודה והפרנסה תהיה מהירה ושחיי התרבות ישובו לפרוח ללא ריחוק חברתי ומתוך אחדות וסולידריות.

בשנה האחרונה התרכזתי במתן הרצאות בהתנדבות בזום לגופים וולונטרים (שניסו להמשיך פעילות תרבותית ולימודית לקהלי יעד של בני 60+ ), והמשכתי במחקר ובכתיבה אינטנסיבית. לפני כשלושה שבועות הוצאתי לאור את ספר הילדים "אגדה ספרדית" והשבוע יוצא לאור רומן היסטורי חדש שכתבתי "הבנקאית מנאפולי- סיפורה של בנבנידה אברבנאל".

על בנבנידה אברבנאל, שמעתי לראשונה בלימודיי לתואר שני במכון שכטר בקורס של פרופסור רנה מלמד- לוין, על נשים יהודיות משכילות בתקופות קדומות. דמותה של בנבנידה שבתה את ליבי והיא מופיעה במקורות היסטוריים שונים. כשנוכחתי לדעת שככל הנראה לא נכתב עליה ספר כלשהו, החלטתי לכתוב את סיפורה.

תקציר הספר "הבנקאית מנאפולי":

הבנקאית מנאפולי/ זהבה חן טוריאל

ז'אנר: פרוזה, רומן היסטורי

הוצאה: ספרי ניב

ישראל 1980 – עקב אהבה נכזבת ולאחר מות אביה מחליטה ברכה אברבנאל – חוקרת אומנות הרנסנס ומומחית ביצירותיו של אניולו ברונזינו, אומן החצר של בית מדיצ'י, בתם של שורדי שואה מסלוניקי ומפירנצה – לנסוע לפירנצה כדי לפענח את הסודות שאפפו את חייה. במהלך מחקר חובק עולם היא מגלה את שורשיה וחוקרת את סיפורה של בנבנידה אברבנאל, שקשורה אליה בקשרים עמוקים. המסע של ברכה הוא מסע של גילוי, בו נשזרים מתח, דרמה, דמויות מרתקות ואהבה חדשה.

נאפולי 1534 – כארבעים שנים חלפו מגירוש ספרד ומהיום שבו בנבנידה אברבנאל, אחייניתו וכלתו של דון יצחק אברבנאל, הגיעה עם משפחתה לממלכת נאפולי. קסמה האישי, השכלתה ועוצמתה הכלכלית הופכים אותה לאישה היהודייה החשובה ביותר בממלכות נאפולי, פירנצה ופררה.

הבנקאית מנאפולי הוא רומן היסטורי מרתק על הישרדות ותקומה, על בוגדנות ונאמנות, על ייאוש ותקווה, על בדידות ומשפחה ועל חברות ואהבה, סיפור המעלה מנבכי ההיסטוריה את אחת הנשים היהודיות המשפיעות במאה ה-16, דמות שהיא חלק חשוב בפאזל של עברנו.

מחיר ספר "הבנקאית מנאפולי": 50 ₪ +15 דמי משלוח.

מחיר "אגדה ספרדית"– 50 ש"ח + 15 דמי משלוח

מחיר "הנשים של טרואל"– 50 ש" + 15 דמי משלוח

מבצע חם לקראת שנת 2021:

רכישה של מעל שלושה ספרים – תזכה את הקונים במשלוח עד הבית ללא עלות.

לרכישה: 0523639863

כריכת הספר מכילה רמזים הנמצאים בעלילת הסיפור

כתבה בעיתון מודיעין ניוז/ערן קומינסקי

6 תגובות בנושא “"הבנקאית מנאפולי"-ספר חדש שלי

  1. תבורכי קרידה , שלעולם לא ייגמרו לך הרעיונות לחקור ולנבור בניבכי ההיסטוריה של עמנו, עם ישראל חי. שתהיה לך השנה פוריה, לא פחות מקודמתה ועוד יותר זו הנאה גדולה לך ומוסיפה ידע לקהל הרחב. תודה על השיתוף.

  2. ברכות חמות אהובה, שתמיד תהי כמעין המתגבר ושופע ותעשירי אותנו ביצירותייך המופלאות.
    בהערכה, הערצה ואהבה.
    שריקה

  3. לזהבה,
    עם הוצאת שני הספרים "אגדה ספרדית", ו"הבנקאית מנאפולי", כל הכבוד על ההספק ועל החריצות,
    הרבה הצלחה
    מאחלת
    שרה שלום

  4. ספר מדהים. למדתי תוך כדי הקריאה, פרקי הסטוריה שכלל לא לימדו בביה"ס. ואם לימדו, אז רק באופן כללי.
    ספר מרתק שקשה לך להניח אותו מידיך.
    הפרטים הקטנים שעושים את העלילה למרתקת.
    ברכותי על הספר, וכולי תקווה שתמשיכי לכתוב עוד המון ספרים על יהדות ספרד(ובשבילי, בעיקר על יהדות יוון).

השאר תגובה