Site icon הנשים של טרואל

יום הבלוג הבינלאומי-BLOG DAY

Photo by rawpixel.com on Pexels.com

כתיבת בלוגים על ידי כותבים עצמאיים, שינתה את כללי המשחק של העיתונות הכתובה. יש המצביעים על השינוי הזה כחיובי מאחר והדבר מאפשר את מימוש חופש הביטוי, הדעה והמחשבה בחברה דמוקרטית מבלי להזדקק לעזרתם (היקרה מאוד) של תאגידי העיתונות. באופן זה כל אחד ואחת יכולים לפתוח בקלות סביבת עבודה לבלוג אישי בכל הרשתות החברתיות ללא תשלום ובמאמץ קטן יכולים להשמיע דעותיהם באופן חופשי. אחרים טוענים שבלוגים רבים ברשתות החברתיות, מפחיתים את רמת הכתיבה המקצועית ואמינותה בכך שכל אחד ואחת יכולים לכתוב כל דבר, בכל נושא, ללא ביסוס ובשפה עילגת ללא פיקוח ובקרה.

מישהו  החליט שהתאריך 3108  מזכיר את המילה BLOG  ואיכשהו תאריך זה הפך להיות ליום הבלוגרים הבינלאומי. 

על פי מנהג יום הבלוג הבינלאומי, מצופה מבלוגר/ית רציני/ת לכתוב ולפרגן לחמישה בלוגים.

מאחר שאני כותבת שני בלוגים, "אתיקה אזרחית" ו "הנשים של טרואל", החלטתי לקבל על עצמי את האתגר ולהמליץ על חמישה בלוגים שאותם מצאתי מרתקים במיוחד. מתוך כל בלוג בחרתי כתבה אחת שעניינה אותי במיוחד והקשורה לקהילות מגורשי ואנוסי ספרד ופורטוגל- קהילות הלאדינו.

"הבלוג" של מכון "יד בן צבי" מנגיש בתמונות וסיפורים, אירועים היסטורים מן העבר. בחרתי בכתבה המספרת את סיפורו המופלא של משה סורמני, הנער היהודי מרודוס שהצליח לברוח מהנאצים דרך הים, עד שהגיע לבסוף לארץ ישראל, התגייס לפלמ"ח ונהרג כשהוא בן 17 בלבד.

לקריאת הכתבה מי היית, משה סורמני? נא ללחוץ כאן>>

בלוג "הספרנים" של "הספרייה הלאומית" מביא כל פעם נקודת מבט מעניינת על חומרים שנמצאים בספרייה הלאומית. בחרתי בכתבה של שושנה וייך-שחק, חוקרת מוסיקת הלאדינו בכתבה המרגשת והמלומדת " קופלאס דה פורים".

לקריאת הכתבה " קופלאס דה פורים" נא ללחוץ כאן>>

בלוג "יד-ושם" אינו משאיר עין יבשה. בחרתי להביא את סיפורו של מרסל לוי מסלוניקי "הפריט האחרון מאמא- חולצה מחוטי כסף".

לקריאת הכתבה "הפריט האחרון מאמא-חולצה מחוטי כסף" נא ללחוץ כאן>>

בבלוג "בית התפוצות" מכלול כתבות על קהילות יהודיות בעולם. בחרתי בסיפור "קהילת האנוסים של בלמונטה" שעל גבול ספרד פורטוגל, אשר היו בטוחים שהם היהודים האחרונים בעולם ( החיים בסתר).

לקריאת הכתבה "היהודים האחרונים בעולם: 400 שנים של קהילות אנוסים במחתרת "נא ללחוץ כאן>>

הבלוג "חיים של אחרים/ ביוגרפיות וסיפורי חיים", חושף בפנינו סיפורים אמיתיים על דמויות שראוי שיזכרו בדפי ההיסטוריה. את הבלוג כותב ועורך עמי סלנט אשר מוביל עוד שני מיזמי תיעוד חשובים עליהם אני מאוד ממליצה: "רגעים היסטוריים" ו "ילדים בשואה".

בחרתי  מתוך הבלוג "חיים של אחרים/ ביוגרפיות וסיפורי חיים" בסיפורו של חסיד אומות עולם ג'ינו ברטלי רוכב האופניים האיטלקי שהתחרה בג'ירו איטליה ושהציל כשמונה מאות יהודים: "ג'ינו ברטלי, רוכב האופניים האיטלקי וחסיד אומות העולם".

לקריאת הכתבה ג'ינו ברטלי, רוכב האופניים האיטלקי וחסיד אומות העולם נא ללחוץ כאן>>

   ולסיום, הכתבה שלי שהתפרסמה החודש ב- YNET

"לא רק נופש: הקיץ העצוב של יהודי רודוס וקוס"

בקיץ 2019 יצאתי למסע מיוחד ומטלטל ברודוס וקוס יחד עם חברתי סוזאן וייס המחוברת מאוד לקהילה זו ואשר ממנה למדתי רבות על קורות קהילת יהודי רודוס וקוס במאה העשרים.
המסע התמקד בכנס זיכרון 75 שנים ליהודי רודוס וקוס שנשלחו למחנות ההשמדה. תיעדתי את המסע שלנו בפייסבוק מדי יום בתמונות וצילומי וידאו. שמחתי מאוד שב- ynet החליטו שסיפורן של הקהילות החשובות הללו ראוי שיסופר.
היהודים כינו את האי האהוב שלהם "אי השמש", "אי השושנים", "אי האבירים" ו"ירושלים הקטנה", והתפללו ברומניוטית ובלדינו. עד שבקיץ 1944 – לפני 75 שנים בדיוק – החריבו הנאצים את הקהילה המפוארת של רודוס, ומקוס לא נותר אפילו יהודי אחד.

לקריאת הכתבה "לא רק נופש: הקיץ העצוב של יהודי רודוס וקוס" נא ללחוץ כאן>>

Exit mobile version